1. Szervezetfejlesztési esettanulmány

1. Szervezetfejlesztési esettanulmány

ELTÉRÉSSEL DOLGOZUNK: POZITÍV ELTÉRÉSSEL

A fejlesztő felelőssége az, hogy kitalálja, mire van szüksége a vezetőnek. A tanácsadók, trénerek, coachok megkeresése sokszor informális úton érkezik, és a lényege nagyjából annyi, hogy egy vezető azt érzi, változásra, beavatkozásra van szükség a cége életében. Nem biztos, hogy pontosan tudja, milyen területen, milyen témában és milyen formában, annyi a biztos pont csupán, hogy az emberekkel vagy a folyamatokkal, vagy mindkettővel szeretne kezdeni valamit.

Kis különbséggel így történt ez abban az esetben is, amikor tanácsadásra kaptunk felkérést, négy témában: teljesítményértékelési rendszer felépítése, motivációs rendszer kialakítása, kompetencia-rendszer kialakítása és visszajelzés. A munkaszervezetnek nem volt világos, egységes teljesítményértékelési rendszere, a beszélgetések alkalomszerűek voltak, és nem volt kialakult forgatókönyvük sem erre.

A vezetőkön múlott, hogy mennyire hatékonyak. A munkatársak motivációja alacsony volt, és ezt az egyes területek (leginkább a gyártás és az adminisztráció) közötti feszültségek tovább gyengítették. Nem lehetett tudni, milyen kompetenciák meglétét várja el a vezető az egyes munkakörökben dolgozóktól, és milyen rejtett tartalékai vannak a szervezetnek ebben a kérdésben.

Első lépésként diagnózist készítettünk mind a négy témában, ebben kérdőíveket használtunk, majd egyéni (vezetői) és fókuszcsoportos interjúkat készítettünk. A tanácsadói dokumentum elkészítéséhez ez elegendő is lett volna, ám a munka közben felmerült egy újabb igény: a munkatársak képzése.

Így a tanácsadási folyamatot képzéssel egészítettük ki, elsősorban a motiváció és a teljesítményértékelés témákban. A képzések jól sikerültek, és a vezetői csapatból többen jelezték, hogy szívesen folytatnák az elkezdett munkát egyéniben is, így a folyamat utolsó elemeként egyéni vezetői coachingokat építettünk be.

Ezek nem csak a javaslatok gyakorlatba ültetésében segítették a vezetőket, hanem megerősítették őket a vezetői szerepükben is.A tanácsadási folyamat lezárultával, a meghozott intézkedések gyakorlatba ültetéséhez is tartottunk képzéseket, így ez a forma kétszer is visszaköszönt a megbízásban. A példa nem egyedi, és azt gondoljuk, egy komplex folyamat értéke abban is mérhető, hogy a menet közben felmerülő újabb igényekre milyen rugalmasan tudunk válaszolni.

TEGYE PRÓBÁRA ÖN IS GYAKORLATUNKAT!

HÍVJA A 06 20 338 3808-AS SZÁMOT!

eviki1. Szervezetfejlesztési esettanulmány