Digitális kincsesláda: online eszközök és élményszerű gyakorlatok felsőoktatási és szakképző intézmények számára

A rugalmasság és a differenciálás kiemelten fontos érték lett az utóbbi években az oktatás területén: egyre több egyéni élethelyzet miatt egyre kreatívabb megoldások szükségesek ahhoz, hogy a hallgatók és diákok élményszerű oktatásban vehessenek részt.

Ez nem kis teher az oktatóknak: tartsanak érdekes órákat, adjanak lehetőséget online részt venni, vagy egészben online legyen az oktatás, közben azok is élvezzék az órákat, akik személyesen vannak jelen. 

Egyre több hibrid helyzet van, ami mindenki számára megnehezíti a figyelem fenntartását: annak is nehéz aki személyesen van, mert nem mindig tud kapcsolódni ahhoz aki online van, ez utóbbi kizárva érzi magát, az oktató pedig szenved a személyes és az online közötti lavírozásban.

A fenti helyzetre megoldásokat adhat a megfelelő digitális eszközök, programok, gyakorlatok használata: egy jó jégtörő egy egyszerű program segítségével közelebb hozza egymáshoz a hallgatókat, vagy egy információgyűjtő feladat eredményét később lehet használni beadandók vagy projektfeladatok esetén. A hibrid oktatás soha nem lesz pont olyan, mint a személyes, de a megfelelő eszközökkel hatékony és élvezhető formája lehet a tanulásnak.

A webinárium során programokat ismerhetnek meg a résztvevők, amelyeket tanórai és házi feladatokhoz is tudnak használni. A programok mellett módszertani ismeretekkel is gazdagodhatnak: hová és hogyan érdemes beilleszteni élmény alapú gyakorlatokat a csoportkohézió erősítésére? 

Az előadásban a bemutatott eszközök teljesen online órák, hibrid oktatás és személyes órák esetén is használhatóak.

Lőrincz Zsó PíDFTéka – Digitális kincsesláda: online eszközök és élményszerű gyakorlatok felsőoktatási és szakképző intézmények számára