Szerepek egyensúlyban: HR tippek nem HR-es vezetőknek

Vezetőként érezted már azt, hogy mindenhez kell értened, mintha egy egyszemélyes cég lennél? Elvárják, hogy szakmailag vezesd a folyamatot, tanácsokat adjál, szervezz, menedzselj, és emellett foglalkozz az emberekkel.

Érzed, hogy a hibák sokszor nem is szakmai okból erednek, hanem emberi mulasztás, kommunikáció hiánya vezet hozzá. Nem elég szakmailag topon lenned, de akár „osztályfőnökként” is helyt kell állni, foglalkozni a munkatársakkal, békíteni, kiegyesíteni a szálakat.

A vezetői folyamat több területen igényel helytállást. A szakmaiság mellett az emberek vezetése is hozzá tartozik, miközben ezt többnyire senkinek sem tanítják, mert szakembereket neveznek ki, szakmai kompetenciákra helyezik a hangsúlyt.

A HR tippek vezetőknek webinárium pont abban támogatja a (nem HR-es) vezetőket, hogy mire kell csapat/csoportvezetőként figyelni, hogyan lehet helyzeteket kezelni. Milyen hatással van a csapatra egy új munkatárs érkezése vagy egy csapattag távozása? Hogyan kezeljük, amikor a betanítás plusz terhet jelent a csapatnak, mégis gyorsan be tudjon illeszkedni az új munkatárs? Mikor érdemes csapatépítőt szervezni, mennyiben segítenek az informális szerveződések? Milyen HR kérdésekben tud a vezető is segíteni és mi tartozik a HR-re?

Több mint 15 éve foglalkozom vezetőkkel, akiknek van csapatuk, munkatársakkal, akik tartoznak valamilyen csapathoz. Tapasztaltam az igényeket, mi tud nehézséget okozni, min tud elcsúszni a kommunikáció, a helyzetek kezelése. Minden eset egyedi, de vannak irányelvek, amikre érdemes figyelni egy csapat szervezésekor. Ezek olyan ismeretek, kompetenciák, amiket többnyire nem tanítanak semmilyen menedzserképzőben, pedig a vezetőnek kulcsfontosságú, ha hatékony, összetartó csapatot szeretne kialakítani és vezetni.

Várok szeretettel minden vezetőt, aki emberekkel (is) dolgozik, aki csapatot koordinál, és néha elveszve érzi magát, hogyan kezeljen vagy előzzön meg helyzeteket!

Tóth Gabriella Réka
HR szakértő, tréner, coach
Több mint 15 éve emberekkel foglalkozom, munkatársakkal, vezetőkkel, csapatokkal, és az ő fejlesztésükkel. HR-esként számtalan interjún tapasztaltam meg a jelöltek igényét, vezetőként pedig a csapatok nyitottságát, dinamikáját a szervezeti változásokkor. Hiszem, hogy egy szervezet annyit fejlődik, amennyit az ott dolgozó munkatársak, vezetők, így létszükség a folyamatos fejlődés az egyénnek és a szervezetnek is.

Lőrincz Zsó PíDFTéka – Szerepek egyensúlyban: HR tippek nem HR-es vezetőknek