
Kommunikáció
A kommunikáció a három emberi alapképesség egyike, az emberi lét természetes velejárója. Szerepe a munkaszervezetek életében is kimagasló. A problémák legnagyobb hányada a rosszul működő, vagy nem működő kommunikációra vezethető vissza, legyen szó belső- vagy külső kommunikációról. Tréningjeink segítenek felismerni és átalakítani a hibás kommunikációs mintázatokat és ezek helyett hatékony és robosztus kommunikációs technikákat beépíteni.
Milyen tipikus tünetek esetén hasznosak ezek a tréningek?
- A szervezetben sok a félreértés és a konfliktus.
- A munkatársak sokat panaszkodnak a külső ügyfelekre, nehezen találják meg velük a közös hangot.
- Az információk torzulnak, az üzenetek nagyon kis hányada ér valóban célba.
- A jó szándék ellenére sokszor félremennek információk, és ebből feszültségek alakulnak ki.
- A munkatársak, vezetők nem szívesen szerepelnek, lámpalázasak és feszültek, ha prezentálni kell. A prezentációk unalmasak és nem hatékonyak, előadni és hallgatni egyaránt szenvedés.
- Soha semmire nincs idő, mindig mindenki rohan, nem figyelnek egymás igényeire, és ezeket a munkatársak nem is tudják a vezetők vagy egymás felé kommunikálni.
- A visszajelzésnek nincs igazi kultúrája, ha valami nem jó, azt valamilyen módon visszacsatolják, de a pozitív megerősítés csak nyomokban vehető észre.
Mit érdemes tudni ezekről a témákról?
- A kommunikáció nagyon szerteágazó, és kiemelt szerepe van annak, hogy minden tréning előtt felmérjük, mire van pontosan szükség.
- A tréningeken nagymértékben építünk a résztvevők saját példáira, legyen szó elakadásról, nehézségről vagy jó gyakorlatról.
- Rengeteg példával, szituációval, videóval és gyakorlattal dolgozunk, az elméletet ezeken keresztül értik meg a résztvevők.
- Az esetek többségében arra építünk, ami már jól működik, és ezeken keresztül támogatjuk a résztvevőket abban, hogy rálássanak a fejlesztendő területekre, vakfoltokra, tipikus sémákra. Az előrelépés a tréning után, a mindennapi működésben történik, de a felismerés sokszor szimulált helyzetekben születik meg.
További témacsoportok
Kiemelt témáink:
- A szervezeti kommunikáció hatékonyságának növelése
- Asszertív kommunikáció
- Vezetői kommunikációs gyakorlatok
- Mindenki lehet meggyőző! –Tárgyalástechnika
- Ügyfélszolgálati kommunikációs gyakorlatok