A történetmesélés szerepe és technikája a vezetői munkában

A vezetői munka egyik legfontosabb eleme az üzenetátvitel: legyen szó a vállalati értékek hagyományozásáról, a vízió közvetítéséről, vagy akár az időszakos célok kitűzéséről. Hiba esetén, nehéz helyzetekben, konfliktusok kezelésekor jól jön egy-egy jól felépített, ütős történet. Közös ezekben a hatás, melyet a befogadóra gyakorolunk.

De nem minden szóban előadott monológ történet, a hatást sokszor nem érjük el, nem tudjuk aktivizálni, magunk mellé állítani a munkatársakat, nem tudjuk pontosan átadni az üzenetet.

A történeteknek egyszerű, de szigorú szabályai vannak: hitelesnek, élőszóban előadottnak, fejből meséltnek és jól felépítettnek kell lenniük – rend kell legyen a történetben ahhoz, hogy hatni tudjunk vele.

A webináriumon ezeket a szabályszerűségeket mutatjuk meg, kiindulva onnan, hogy mi a történetmesélés alapja, honnan jönnek a történetek, milyen kapcsolat van a mese és a történet között, eljutva odáig, hogy a mindennapi munkaéltünkben vezetőként hol és hogyan tudjuk használni a történeteket: egyeztetéseken, beszédeken, heti vagy havi értekezleteken, de akár a mindennapi kommunikációnkban is.

Megmutatjuk, mi az az 5 legfontosabb elem, ami nélkül nem történet a történet, ami ha hiányzik belőle, inkább neki se fogjunk, és megmutatjuk, mi az az 5 extra szempont, amitől egy egyszerű történet is maradandó és hatásos lesz.

A programot főként vezetőknek ajánljuk: felsővezetőktől és HR vezetőtől, középvezetőkön át csoport- vagy részlegvezetőknek – mindenkinek, aki a szavaival szeretne hatni a munkatársaira!

Egy jó történetet 3-5 percben el lehet mesélni – van egy órád arra, hogy ezt megtanuld?

oevaVisszanézhető webinárium – A történetmesélés szerepe és technikája a vezetői munkában